Tuesday, October 23, 2012

Result oh Result~!






Bismillah pembuka bicara..


InsyAllah.. lepas zohor,keputusan akan keluar.. -ustaz ikmal.


nak cakap takut,lepas exam hari tu da 'takut' da.
nak menangis pun,da menangis lepas exam da.
nak senyum,da puas da senyum ^^

aku belajar untuk REDHA..
aku belajar untuk bangkit dari kelalaian,kemalasan..
dan aku belajar untuk terus MAJU ! :)

teringat pada seorang sahabat,kak solehah.
dia selalu cakap "kita belajar bukan untuk cemerlang exam,tp KERANA ALLAH.
ALLAHU RABBI~ kalao kerana nak lulus exam sia-sia saja kan ?

dan kini aku tahu,sekiranya aku lakukan ini KERANA ALLAH..
tentu dan pasti aku akan tersenyum gembira apabila mendapat natijahnya..
kerana DIA PASTI TAHU YANG TERBAEK ^^


Kita tidak akan keseorangan kerana Allah sentiasa bersama kita. Biarlah kita rasa kecewa sedikit dengan dunia yang sementara ini, kerana diakhirat nanti nikmat kehidupan disana adalah kekal. Tiada sesiapun yang boleh menghalang kebahagiaan kita kecuali Allah SWT.

Oleh itu, jagalah hati, kerana siapa kita adalah bergantung bagaimana kita mendidik hati untuk menjadi insan yang bertakwa kepada Allah SWT.
"Tiada Allah dalam hati, kehidupan kita tiada makna".








2 comments:

faizah husna said...

along.. :) all the best ^^ ..doakan acik jgak..

amirah syahida said...

along doakan acik ^^